maandag 29 maart 2010

Dag 2, Duiken en Haantjes

Vanochtend waren we vroeg wakker door de telefoon en de wekker, zo rond 06:30. Meteen maar uit de veren gegaan, aankleden en naar de ontbijtzaal. Een prima ontbijt, te vergelijken met Lions Dive maar iets compacter. Vers brood, veel beleg, pancakes, ei-variaties, vers fruit koffie, jus, noem maar op !! Absoluut een aanrader dit Buddy Dive complex. Na het ontbijt hebben we en uitgebreide briefing gehad over de kwetsbare natuur hier en de do's en dont's. Daarna een rondleiding over het complex, toegespitst op de uitgebreide duikvoorzieningen. Ze hebben hier zelfs een drive-in om je flessen makkelijker in de auto te kunnen krijgen. Rond half elf werd het toch echt tijd om te gaan duiken, dus spullen aan en met een giant step te water vanaf de steiger. Deze 1e duik op het huisrif was nog wat onwennig, maar alles werkte en het klaren lukte na wat beginmoeite. We hebben nog een 2e duik kunnen maken en die ging al heel wat beter. Veel vissen en koraal gezien, de onder water wereld is werkelijk prachtig. Na de 2e duik tijd voor een hapje, want je wordt er wel hongerig van. Rond half drie kwamen Anita en Fleur de Haan ons ophalen voor een snorkel en BBQ. Na een korte rondrit over het zuidelijk deel van het eiland, waar we prachtige natuur en zoutpannen zagen, kwamen we bij een leuk strandje aan. Anita nam ons mee om te snorkelen bij een mangrove, dit bleek een kraamkamer van veel zeeleven te zijn. Een prachtige ervaring en heerlijk water natuurlijk. Wel oppassen met verbranden hier, het zonnetje is heftig, Na de snorkel op naar huize De Haan, waar we Paul en Sterre de hand konden schudden. Een prachtig huis op een heuvel met een heerlijke veranda en een fantastisch uitzicht. Lekker wat koele drankjes en stoken maar met die BBQ. Heerlijk gegeten en natuurlijk ff lekker gekletst. Paul en Anita, hartelijk bedankt voor jullie gastvrijheid, erg leuk om dit mee te kunnen maken hier. Jullie hebben het goed voor elkaar, wat een waanzinnige plek om te wonen ! Rond half tien weer terug naar Buddy Dive, tijd voor foto's, het verslag en nog een koel drankje in de bar. Morgen om half negen hebben we onze 1e bootduik en in de middag nog maar eentje. We komen nu al tijd tekort, maar genieten volop natuurlijk. Ajo, groetjes van Martin en Dion.

jordy de virus DODER zei

hey pa en martin,

zo te zien hebben jullie het erg leuk daar en is het onderwaterleven erg mooi. ik hoop dat jullie nog maar veel mooie dingen mag zien.

grtz
jordy

Goedemorgen heren

Ah, het bedden bewijs......:)

Ziet er allemaal super uit, vanmorgen uit bed gelijk even gekeken.
Worden jullie niet al te bruin, geniet ook een beetje van het zonnetje hoor,
boven water op het strand op z'n lekker ligbedje.(nee niet met een biertje erbij)
Hier is het weer niet zo best.
Nou wij gaan hier naar school en werk.

XXXX van ons Marc Mike en Joke

Monique zei

goedemorgen heren

Nu heb ik even tijd om te reageren, Kevin in de taxi Jordy onverwachts de eerste 2 uur vrij, zo blijf je bezig! Ziet er allemaal goed uit daar, ben blij dat het met duiken ook goed gaat, geniet vandaag maar lekker, hier is een waterig zon met 7 graden!Bijf goed smeren en wordt niet te bruin!! haha

groetjes xxxx moos en Kevin.

heren
ik mis het filmpje.
Marc heeft de eerste pas 50x gezien, en raakt nog regelmatig met kijken van slag. Maar wil hem toch steeds weer bekijken.

Gr Joke

Anoniem zei

Tja, het filmpje maakt nu al jaloers. Geweldige trip, enjoy! Wel zijn de/alle foto's niet te zien op mijn pc, allemaal rode kruisjes. Hopelijk een serverprobleem dat later opgelost gaat worden. We houden jullie in de gaten. Enne..., twee gescheiden bedden? Wat mot dat?

Groet,
Paul en Els

hoi hoi

ik heb ook geen foto's meer bij het stukje van de heen reis.